Jak określić grupę docelową swoich klientów? 12 podpowiedzi.

1. Jaką potrzebę zaspokaja Twój produkt lub usługa?

Jeśli chcesz, aby ludzie kupili Twój produkt lub usługę, musisz mieć pewność, że rozwiązuje on jeden z ich problemów.

2. Weź pod uwagę swoją konkurencję.

Pamiętaj, że inne firmy oferują podobne produkty lub usługi do Twoich. Jak więc wyróżnić się na tle konkurencji?

3. Wymień cechy!

Kiedy już zrozumiesz, jaki problem może rozwiązać Twój produkt/usługa, możesz zacząć myśleć o tym, jakie osoby mogą stanąć przed tymi problemami?

4. Pomyśl o koszcie swojego produktu/usługi.

Jeśli masz już ustalony produkt lub usługę, porównaj jego koszt z innymi, podobnymi produktami dostępnymi dla Twoich potencjalnych klientów.

5. Dowiedz się, kim są Twoi obecni klienci.

Najlepszym sposobem, aby zacząć uczyć się o tym, kto chciałby kupić Twoje produkty jest dowiedzieć się, kto już je kupuje.

6. Dowiedz się, kim są klienci Twojej konkurencji.

Jeśli nie masz sklepu lub strony internetowej, możesz dowiedzieć się więcej o swoich docelowych klientach, badając konkurencję.

7. Przegląd badań i analiz rynkowych.

Szczególnie przydatnym źródłem informacji dla Twojej firmy mogą być wcześniej przeprowadzone badania i analizy.

8. Przeprowadź własne badania.

Jeśli przeprowadziłeś już kilkanaście wyszukiwań w Internecie i obserwowałeś swoich obecnych klientów, będziesz potrzebował również informacji od prawdziwych ludzi.

9. Uzupełnij swój profil klienta.

Kiedy już odpowiesz sobie na pytania dotyczące Twojej firmy i przeprowadzisz badania rynku, możesz zacząć tworzyć profil idealnego klienta.

10. Ukierunkuj swój rynek.

Po określeniu profilu klienta, możesz przeprowadzić badania online, aby określić jego zwyczaje.

11. Zaznacz wartości swoich klientów.

Dobre zrozumienie rynku docelowego i ważnych wartości klientów pozwoli Ci stworzyć odpowiednie kampanie marketingowe lub ulepszyć swoje punkty sprzedaży.

12. Segment.

Jeśli rozumiesz swój rynek docelowy i jesteś świadomy znaczenia zbierania danych od klientów, możesz sklasyfikować swoich klientów w różnych niszach.

Może Ci się również spodoba