Fulfillment – logistyczne wsparcie sklepu

Fulfillment nie jest terminem powszechnie rozpoznawalnym w naszym kraju dlatego, warto zacząć od wyjaśnienia jego definicji.
Fulfillment to przekazanie obsługi logistycznej sklepu internetowego zewnętrznemu, doświadczonemu operatorowi.
W zależności od formy współpracy zewnętrzna firma może przejąć częściową lub całkowitą obsługę zamówienia. Fulfillment dla sklepów internetowych może obejmować proces zamówienia od momentu odbioru towaru od dostawcy, po jego dostarczenie do ostatecznego klienta. Wiele sklepów internetowych nie może pozwolić sobie na wynajem hali magazynowych. Wiąże się to przede wszystkim z ich ceną oraz dostępnością. Często zdarza się tak, że za prowizoryczny magazyn służy wolne miejsce wygospodarowane w domu. Fulfillment daje możliwość przechowywania towaru w specjalnie przygotowanych do tego celu magazynach. Przedsiębiorstwom korzystających z hal magazynowych. Ponadto, w przypadku produktów sezonowych w okresie wysokiej sprzedaży powierzchnie magazynowe są zbyt małe.

fulfillment dla sklepu internetowego pozwoli obniżyć koszty stałe prowadzenia działalności, a co za tym idzie zwiększenie zysków. Wynajem dużych hali magazynowych generuje wysokie koszty. Ponadto, w przypadku produktów sezonowych w okresie wysokiej sprzedaży powierzchnie magazynowe są zbyt małe. Poza sezonem natomiast znaczna ich powierzchnia nie jest wykorzystana generując zbędne koszty. Podobnie jest z zatrudnieniem pracowników magazynowych, którzy intensywnie pracują w sezonie. Natomiast w okresie spadku sprzedaży ich zatrudnienie generuje dodatkowe koszty stałe.
Poza redukcją kosztów stałych zaletą korzystania z usług firm fulfillmentowych jest wysoko wykwalifikowany personel oraz odpowiednio przygotowane warunki przechowywania produktów. Produkty są przechowywane w odpowiedniej temperaturze, zabezpieczone przed zalaniem czy pożarem. Za powierzony majątek odpowiada firma świadczącą usługi logistyczne.

Fulfillment dla e-commerce to nie tylko nie usługi magazynowe. E Commerce fulfillment odpowiadają również za obsługę reklamacji oraz kontakt z klientem w kwestii m.in. w kwestii realizacji zamówienia czy dostawy. Opracowane do tego celu program komputerowy pozwoli na bieżącą kontrolę statutu poszczególnych zamówień. Dzięki temu właściciel sklepu internetowego może trzymać rękę na pulsie.
Fulfillment jest korzystnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych pozwalającym zaoszczędzić czas i pieniądze na wysyłkę towarów. Zlecenie usług logistycznych wyspecjalizowanej firmie usługowej pozwoli utrzymać proces dostawy na wysokim poziomie. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy każdy klient oczekuje jak najszybszej dostawy. Powierzając realizację zamówień zewnętrznej zostaje więcej czasu na działania prowadzące do rozwoju własnej firmy.

Może Ci się również spodoba