Bardzo zdrowa dieta dash

Szukasz pomysłu na zdrową, a jednocześnie smaczną dietę? Dietę, która nie tylko w pozytywny sposób wpłynie na twoje zdrowie i samopoczucie, ale też pomoże wrócić do szczupłej sylwetki i utrzymać ja na stałe? Warto zwrócić uwagę na dietę dash. Jest to dieta, która od wielu lat króluje w rankingu najzdrowszych diet publikowanym przez amerykański tygodnik U. S News. Ranking ten przygotowywany jest na podstawie opinii ekspertów – zarówno żywieniowców, jak i dietetyków. Mimo, że jest to dieta prozdrowotna, pozwalająca obniżyć ciśnienie tętnicze oraz zapewnić spadek cukru we krwi, przez co polecają ją między innymi lekarze, między innymi kardiolodzy, pomaga niejako przy okazji w osiągnięciu spadku wagi. Warto przekonać się o tym na własnej skórze.

Dieta dash jadłospis

Komponując jadłospis pamiętać należy o kilku zasadach. W ciągu dnia spożywać należy 6-8 porcji pełnoziarnistych produktów, zawierających błonnik. 4-5 razy dziennie należy jeść warzywa i owoce, zawierające dużo witamin i składników mineralnych. 2-3 razy dziennie spożywać należy chudy nabiał, źródło między innymi wapnia. Chude mięso, źródło białko jeść trzeba 2-3 razy dziennie, zaś tłuszcze (najlepiej roślinne) 2 razy dziennie. Dodatkowo spożywać trzeba 4-5 porcji orzechów i nasion oraz 1, 5l wody. Słodycze jeść można nie częściej niż 5 razy z tygodniu, a także należy maksymalnie ograniczyć spożycie soli.