Alternatywny marketing dla małego biznesu?

Marketing alternatywny jest oryginalną formą komunikacji. Jej celem jest uwzględnienie życia codziennego, aby zaznaczyć się w umyśle konsumenta. Czy wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na stosowanie takiego typu marketingu.

Nie należy mylić marketingu alternatywnego z marketingiem viralowym.

“Viral marketing” składa się z obiegu filmu reklamowego w sieci i rozprzestrzeniania go do jak największej liczby osób, jak to możliwe. Jest to temat mitu wśród firm. Jednak istnieje bardzo niewielu reklamodawców, którym udało się dotrzeć do winorośli marketingu wirusowego i stać się sławnym poprzez dotarcie do całej planety prawie bez kosztów. Trzeba przyznać, że ten rodzaj marketingu może się sprawdzić tylko w przypadku firm pozycjonowanych w bardzo specyficznych branżach. Viralowość opiera się zazwyczaj na tandecie, gore, dziwactwie, niezwykłości, seksie lub humorze. Nie wszystkie marki mogą sobie na to pozwolić. Na przykład marka sportów planszowych dobrze nadaje się do tego ducha, ale jest to bardziej delikatne, gdy sprzedajesz oprogramowanie lub jogurt!

Formy alternatywnego marketingu dla MŚP.

W interesie MŚP leży stworzenie silnych relacji z ich głównymi klientami i sprawienie, aby oni lub ich pierwsi klienci stali się ambasadorami ich marki. W przypadku MŚP mówimy raczej o marketingu rekomendacji, czyli marketingu piramidalnym. Podstawowym założeniem jest to, aby potencjalni klienci trafiali na firmę, gdy szukają informacji związanych z jej działalnością. Marketing internetowy, czyli starania firmy o dobre referencje, mają więc pierwszorzędne znaczenie. Idealnie byłoby, gdyby małe firmy inwestowały w Internet różnymi kanałami. Istotne jest, aby prowadzili poważną stronę firmową, a jednocześnie tworzyli blogi, w których się ujawniają, opowiadają o życiu firmy i swoich projektach. W interesie firmy jest wyrażenie się innym głosem, pokazanie się od wewnątrz i przekazanie w ten sposób swoich wartości i swojego sposobu myślenia. Tworzy to silne emocjonalne więzi z konsumentem. Blog przyczynia się również do poprawy naturalnych referencji firmy. Firma może również rozważyć inwestycję w narzędzia społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter.

Wykorzystanie blogów do promocji firmy.

Skuteczny blog to taki, który buduje przyjazny wizerunek firmy. Klienci chętniej kupują produkty od firmy, która wydaje się ciepła i osobliwa. Jednak prowadzenie bloga pozostaje zadaniem długofalowym i codziennym. Musi on być regularnie aktualizowany, a sieć musi być informowana za pośrednictwem biuletynu, przy czym nie może to być zbyt nachalne.

Może Ci się również spodoba